maandag 5 december 2011

Heel af en toe...

De afgelopen week weinig gedaan op hobbygebied. Want ik heb het net als iedereen heel erg druk gehad met het helpen van Sinterklaas. Wat heb ik toch een respect voor die man. Hij zorgt er ondanks zijn leeftijd toch maar voor dat (bijna) alle kinderen in Nederland blij worden gemaakt met mooie cadeautjes. Ik heb voor drie kinderen en twee volwassenen de blaren onder mijn voetjes gelopen. Maar.... het was het waard. Mijn neefjes en nichtje waren dolgelukkig met hun nieuw speelgoed. Zo mooi om te zien dat ze vol verwachting zitten te zingen en als er dan op de deur geklopt wordt, ze een sprintje trekken naar de voordeur en daar de zakken met cadeautjes vinden. Geweldig! Mijn neefje van 5 schreeuwde vol blijschap deze woorden uit. Ooooohh, Sinterklaas, toch!!!! Wat veel....!!!! En dan maar sjouwen om alles naar de huiskamer te slepen en geduldig te wachten op zijn beurt om zijn cadeautjes uit te pakken. Wat ook leuk was, is dat mijn neefje het helemaal niet raar vond dat er in huis pepernoten werden gegooid. Die kwamen volgens hem gewoon door het plafond vallen. En op mijn vraag waarom zie ik dan geen gaten in het plafond??  Antwoordde hij doodgewoon dat komt omdat Toverpiet meegekomen is en die maakt alles weer heel. Zo, dus dit mysterie is ook weer opgelost!

Heb ik nu helemaal niks gedaan.... Nou ik heb toch nog deze zes bloemetjes gemaakt.


Pffff, toch nog iets!

Groetjes en een fijne dag,
Mascha

Groetje

20 opmerkingen:

AnitaS zei

Leuk he die reacties van kinderen. Maar ik vond het vroeger ook heel gewoon dat de pepernoten achter de kachel vandaan kamen. Nu weet ik dat ze gewoon heel hard tegen de kachelplaat gegooid weren. Mooie bloemen heb je weer gemaakt.

Nelleke zei

Hallo Mascha je verwoord het verhaal van Sint goed en ik vind het jammer dat wij geen kleintjes meer hebben die erin geloven want dat is toch wel het allermooiste om die snoetjes te zien.Mooie bloemen heb je weer gemaakt je zult er volgens mij onderhand toch wel een behoorlijk aantal hebben gemaakt?Groetjes en voor jou ook een fijne week Nelleke

sylvia zei

wat nou: pff toch nog iets?? Je hebt de Sint geholpen, beter werk kun je toch niet doen in deze tijd???.......;)

neeftje zei

Geweldig kinderlogica, heerlijk genieten!

Els zei

hahahaah wat een oplossing!
Mooie bloemetjes heb je gemaakt!

mieke zei

Dat was een hele knappe knutselpiet, strooien en knutselen tegelijk!! Leuk wat de kinderen er af en toe van kunnen maken.
Je hebt mooie bloemen.
grtjs Mieke

Willy zei

Genieten, die leuke kinderpraat en blije gezichtjes.
Mooie bloemen hoor.
Fijne week, groetjes

Gerda Hartman zei

Mooie bloemetjes. Schaam, schaam, die liggen hier al tijden stil. Maar net als jij drukke tijden door de Sint en ook nog bijna een kind jarig.

Judith zei

Niets gedaan? Je bent mega druk geweest! Leuk die kinderen, helemaal heerlijk.

susana zei

Leuk hé die kinderlogica!
Mooi bloempje heb je toch maar weer gemaakt.
groetjes Susi

Anoniem zei

Je hebt het zo te lezen heel gezellig gehad, het is toch geweldig hoe een kind kan denken heerlijk ;o), en je bloemetjes zien er vrolijk uit.
groetjes Marjolein

Nicky zei

mooie blommetjes :))

was me al aan het afvragen, mmmm, waar is die Mascha nou ???

knuffs

Lida zei

Ja zo hebben we allemaal onze bezigheden! Je hebt duidelijk genoten van de Klaas! Nu die blommen zien er ook lekker fris uit! Groetjes
Lida

Johanna Zweden zei

Mooi je blommetjes, en wat fijn dat het zo gezellig was.
Ik vond het enig om dit te lezen, want wat zal je een lol hebben gehad.
Groetjes Joke

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat heb je dat mooi opgeschreven, leuk, die reacties!
En ook weer mooie bloemetjes gemaakt, gezellig altijd.
Groetjes, Cisca

Marjan zei

Prachtverhaal, Mascha! Leuk om hier weer een paar mooie nieuwe bloemetjes te zien!

Guusje, zei

Wat leuk dat je dit hebt gedaan en wat een geweldige reactie van je neefje, en van die toverpiet leuk. Hoe bedenkt hij het. Je hebt ondanks de drukte mooie bloemen gemaakt.

carina zei

Leuk die kinder story en eh die blommekes zijn niet niks!

Gert zei

Het zijn inderdaad weer drukke tijden deze maand, maar de quilttijd komt vast vanzelf wel weer. Geniet lekker van de feestdagen!

LuAnn zei

I love your hexagons, and I think getting 6 made at this busy time is great...and more than I have done this week.